Středa 15. července 2009 - Poznání Gibraltaru.

21. července 2009 v 20:23 | RichaRd. Ç Mich-All |  Deník
Po konečně klidné noci v kempu SuperEuropa a vydatné snídani v podobě našich oblíbených masových koulí jsme se vydali na prohlídku Gibraltaru.

*Masové koule: Tato Španělská pochoutka z konzervy se stala námi strašně oblíbenou. Nestojí moc a navíc je tady, po celé zemi, akce +25% grátis. Většinoiu je v konzervě 16 kusů masových kuliček, ale nám se podařilo natrefit i na 17!!! Heč!!! Koule jsou naložené v omáčce, která chutná jako rajčatovo-svíčková.
Ríša doporučuje omáčku zředit s trochou vody!

Kemp je vzdálený od Španělsko - Britských (Gibraltarských) hranic asi 3 km. Vzali jsme to jako ranní procházku a vyšli jsme pěšky. Neměli jsme to dělat. :-)
Při průchodu přes hranice jsme se museli obléct do našich sundaných košil, proběhla pasová kontrola a pak, na letišti, jsme se opět vyslekli. Ano, opravdu na letišti...
Na Gibraltaru je unikátní přistávací plocha, jenž křižuje silnice. Vždy, když přilétá/odlétá letadlo na semaforech naskočí červená, zavřou se závory a Vy se dostane na nebo z Gibraltaru až po odletu/příletu letadla. Strašně se nám to líbilo.

Gibraltar není zas až tak malé město, jak jsme si mysleli prvně. Než jsme prošli bulvárem plným turistů ke sto tunovém dělu, které je cca uprostřed, byli jsme už vcelku unavení. Ale Michal byl šťastný, koupil si žabky, které ho strašně tlačí.

Dále jsme se vydali na špici poloostrova, kde je líbezný maják. Více nás ale pobavilo skákání do vody z mola a pak taky jeřáb na vodě s obrovským majzlíkem, jenž pod vodou půlil vrak lodi.

Cestou zpět jsem se rozhodli potrápit svá unavéná a spálená těla tůrou přes kopec. Tady si můžete zaplatit vztupenku asi za 8 euro a projít se místníma zajímavostma. My uvolnili z našeho rozpočtu pouze 0.50 euro a šli jsme se podívat na opičky.

Při návratu do Španělska se nám přestalo líbit již zmiňované letiště. Důvod je prostý - přistálo letadlo, vybouralo se auto, uklízeli dráhu, vzlétlo letadlo, přistálo letadlo a ještě jedno vzlétlo a Ríša s Míšou trčeli hodinu a půl za závorou. Super!

Do kempu jsme dorazili okolo půl 10 večerní. Každý jsme povečeřeli svou večeři z místního Supermecado (supermarket), osprchovali se a ještě před spaním zapli internet, abysme mohli zase trochu aktualizovat náš blog. Asi po půl hodině sezení na skříni s elektrickou přípojkou a čumění do PC jsme si všimli, že vedle nás stanují Češi. :-) Ale už spali...

*Michalova poznámka: On to teda Ríša napsal hezky a výstižně, ale přesto musím něco dodat.

Cestou z kempu k Gibraltaru jsme se dohadovali, jak je asi tak ta skála vysoká. Čím jsme byli blíž, tím se zvětšovala. Až nakonec byla úplně obrovská. Vsadili jsme se, kdo uhádne přesněji její výšku. Můj typ je 650m a Richardův 538m. A jelikož jsme líní si to najít na internetu, tak vyhlašujeme soutěž. Kdo první napíše do komentáře pod článkem skutečnou výšku Gibraltaru, vyhrává první místo a gratulaci od toho z nás, jehož typ byl přesnější.

Taky jsme se chtěli naverbovat do Gibraltarské armády a málem by to i vyšlo. Pevně jsme se pro to rozhodli a cestou zpět to chtěli udělat, ale rekrutační středisko nám zavřeli před nosem. Škoda. Příště.

* A ještě jedna poznámka: Ríša je posedlý ředěním vodou všeho, co si vaříme.Ale už jsem si zvykl..

Zajímavost na konec: Gibraltar je zámořské území Spojeného království, prostě britská kolonie, takže tam potkáte britské policisty v britských uniformách, můžete si zavolat z klasické červené britské telefonní budky a platí se tam Librami - což je v době jednotné evropské měny trošku otravné, ale znáte Brity. Ještě štěstí, že tam nejezdí auta v levo...

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.